FAQ

Qics is sterk in SaaS-oplossingen op het gebied van de domeinen urenregistratie, planning en facturatie voor dienstverlenende bedrijven. We leveren onze oplossingen met krachtige Power BI Business Intelligence oplossingen en we verzorgen de koppelingen met andere systemen.  

Wij leveren momenteel de SaaS-oplossingen QicsMilestones, Assist Planner en QicsDashboards.  

Als dienstverlenend bedrijf wil je effectief en efficiënt werken en schaalbaar kunnen zijn als je groeit. Dat betekent dat het eenvoudig moet zijn om uren of tijd te registreren, dat er inzicht is in werkdruk en capaciteit, dat urenbudgetten bewaakt worden en dat er snel en eenvoudig kan worden gefactureerd.

Met verschillende SaaS-oplossingen voor de branches accountancy, ICT, consultancy en hulp bij huishouden, automatiseren en begeleiden wij dit hele proces. Het doel is om op een vlotte en efficiënte wijze alle stappen, van het vastleggen van een nieuwe opdracht tot en met de facturatie of de verloning, te kunnen doorlopen.

Wij kennen al onze klanten. We zorgen er dus eerst voor dat wij elkaar goed begrijpen. Pas wanneer wij alle wensen en eisen inzichtelijk hebben, zullen we een oplossing voor de inrichting van de software adviseren. Om ervoor te zorgen dat onze oplossing werkt en maximale toegevoegde waarde levert, implementeren wij zelf de software bij u in de organisatie. Wij nemen alle ’stakeholders’ mee in het gebruik van de software, door het verzorgen van trainingen of inspirerende sessies. Het implementatietraject is in bijna alle gevallen leuk, nuttig en leerzaam.  

Qics is erg goed. Wij nemen managementinformatie en rapportages al sinds de eerste dag van ons bestaan zeer serieus. Al onze software is voorzien van rapportages met de minimaal benodigde informatie. Hier stopt het vaak niet voor onze klanten. Op basis van deze rapportages ontstaat dikwijls een extra behoefte aan meer uitgebreide en klantspecifieke rapportages en analyses. In dit proces kunnen wij – heel – goed helpen door mee te bouwen aan de benodigde managementinformatie.

Ja, dit kan zeker. Voor QicsMilestones kun je onze 5-minuten tour volgen, zelf rondkijken in een demo-omgeving en je kunt een demonstratie aanvragen die we via Teams of bij jou op locatie kunnen verzorgen.  

Voor QicsDashboards kun je zelf je Exact Online administratie aansluiten op Power BI en voor Assist Planner kunnen we een live demo verzorgen.  

We ontwikkelen onder andere met technieken als .Net, HTML5, Javascript, MS Azure en MS Power BI.  

 

We bestaan al meer dan 20 jaar, dus mogelijk heb je onze naam ooit ergens gezien. We zijn sterk in de branches accountancy, ICT, consultancy, dienstverlening en hulp bij huishouden 

Wij streven ernaar om iedere supportvraag die u heeft over onze producten zo snel mogelijk te beantwoorden. Hiervoor maakt Qics gebruik van Zendesk, een moderne tool die het makkelijk maakt om te communiceren met klanten. Wij noemen dit het ‘Qics Service Center’.

Op het ‘Qics Service Center’ vindt u veel gestelde vragen en de antwoorden hierop en heeft u de mogelijkheid om zelf een ‘ticket’ aan te maken waarmee u een support-verzoek indient. Alle binnengekomen vragen krijgen een ticketnummer en worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld.

In het Qics Service Center vindt u bovendien honderden inhoudelijke artikelen over onze producten en praktische handleidingen en tutorials die u op weg helpen. Grote kans dat het antwoord op uw vraag hier te vinden is.

U kunt het Qics Service Center vinden onder http://support.qics.nl.

Heeft u uw antwoord niet gevonden? U kunt op twee manieren een vraag bij ons stellen:

  • Ga naar de website support.qics.nl. Via ‘Een aanvraag indienen’ kunt u uw vraag stellen.
  • Ook kunt u een e-mail sturen naar support@qics.nl. Uw vraag wordt dan automatisch geregistreerd.

In beide gevallen geldt: Formuleer uw vraag zo duidelijk mogelijk. Dit kan met tekst maar ook door een screenshot bij te voegen. U krijgt per e-mail de registratie van uw ticket bevestigd, waarna het ticket door onze afdeling Customer Service in behandeling wordt genomen. Hebben wij meer informatie nodig om uw vraag te beantwoorden, dan nemen wij contact met u op.

Waarom het Qics Service Center?

  • Gerichter
  • Als u uw vraag in het Qics Service Center stelt, krijgt u direct gerelateerde artikelen of video’s te zien. Grote kans dat het antwoord dat u zoekt in één van deze artikelen of video’s te vinden is. Mist u antwoorden of onderwerpen? Schroom niet en meld dit ons per e-mail.
  • Eerlijker
  • Met dit systeem hanteren wij het zogeheten FiFo systeem, First in First out. Dit houdt in dat we klanten op volgorde van binnenkomst helpen. Bij urgente gevallen (bijvoorbeeld als het factureren niet lukt) zal de afdeling Customer Service uiteraard prioriteiten stellen.

Bellen is niet sneller

  • Onze medewerkers zijn continue bezig met het beantwoorden van vragen. Wij behandelen al onze klanten gelijk en willen de vragen dan ook beantwoorden op volgorde van binnenkomst. Wanneer u een medewerker van de afdeling Customer Service aan de telefoon krijgt, zal hij/ zij van uw vraag een ticket aanmaken en deze later afhandelen. Is iedereen op onze afdeling Customer Service in gesprek? Dan zal een andere Qics-medewerker u vragen alsnog een e-mail te sturen naar support@qics.nl. Dit kunt u voor zijn door uw vraag zelf alvast digitaal in te dienen. Uw vraag wordt daardoor hoogstwaarschijnlijk eerder beantwoord.

Heeft u een vraag over één van onze producten of oplossingen? Laat het ons weten en wij doen er alles aan om uw vraag zo snel en kundig mogelijk te beantwoorden.

website

Online Support Center

support.qics.nl

U kunt hier oplossingen vinden op de meest voorkomende problemen. Tevens vindt u hier handleidingen en instructievideo's.

e-mail

support@qics.nl

bi@qics.nl

Support voor: QicsTime, QicsPlanner, Maatwerk, Scribe connector.

Support voor: QicsAnalytics, Business Intelligence

Wij raden u aan een e-mail te sturen. Uw vraag wordt automatisch geregistreerd en snel opgepakt.

Links

Interessante links

QicsMilestones: Handleiding | Releasenotes

QicsTime: Releasenotes + download update

QicsPlanner: Releasenotes + download update

Download Anydesk

Bellen

Bij spoed zaken:

071-750 15 32. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur

Nieuws

Supportnieuws

In de nieuwsbrief is een standaard item Supportnieuws opgenomen. Hierin wordt maandelijks een actueel item voor onze klanten besproken. Hier vindt u de meest recente onderwerpen. Om de Qics nieuwsbrief te ontvangen kunt u zich hier aanmelden.