FAQ

De meeste klanten van ons bevinden zich in de dienstverlenende sector. We hebben veel kennis van planning, tijdschrijven, facturatie, software-integratie en datawarehousing.

We zijn een partner van Microsoft en gebruiken de tools van Microsoft om onze oplossingen te realiseren. De tools die we hiervoor gebruiken zijn onder andere Microsoft.NET, Microsoft Azure, Microsoft PowerBI, Microsoft SQL Server en Microsoft Integration Services.

Dat hangt af van de voorkeur die de klant heeft. Als de klant de voorkeur heeft voor ‘Cloud’, implementeren we onze oplossingen op de servers van het Microsoft Azure platform. Indien een klant de software liever op haar eigen servers draait, installeren we onze oplossing op de server(s) van de klant.

Bij onze software-integratie projecten leggen we vaak een koppeling met standaardsoftware. We hebben hierin veel ervaring met Exact (Online, Synergy, Globe), Twinfield, AFAS, VECOZO, Microsoft CRM, Microsoft Office en NEDAP.

We bieden onze klanten de mogelijkheid om een onderhouds-overeenkomt en een ESCROW-overeenkomst af te sluiten. Met de onderhoudsovereenkomst heeft de klant recht op onbeperkt support en zorgen we er voor dat de ontwikkelde oplossing ook in een veranderende iT omgeving blijft werken. Met de ESCROW overeenkomst garanderen wij klanten dat ze in bepaalde gevallen kunnen beschikken over de broncode van de ontwikkelde software.

Jazeker. Onze helpdesk is dagelijks tijdens kantooruren geopend.

Wij streven ernaar om iedere supportvraag die u heeft over onze producten zo snel mogelijk te beantwoorden. Hiervoor maakt Qics gebruik van Zendesk, een moderne tool die het makkelijk maakt om te communiceren met klanten. Wij noemen dit het ‘Qics Service Center’.

Op het ‘Qics Service Center’ vindt u veel gestelde vragen en de antwoorden hierop en heeft u de mogelijkheid om zelf een ‘ticket’ aan te maken waarmee u een support-verzoek indient. Alle binnengekomen vragen krijgen een ticketnummer en worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld.

In het Qics Service Center vindt u bovendien honderden inhoudelijke artikelen over onze producten en praktische handleidingen en tutorials die u op weg helpen. Grote kans dat het antwoord op uw vraag hier te vinden is.

U kunt het Qics Service Center vinden onder http://support.qics.nl.

Heeft u uw antwoord niet gevonden? U kunt op twee manieren een vraag bij ons stellen:

  • Ga naar de website support.qics.nl. Via ‘Een aanvraag indienen’ kunt u uw vraag stellen.
  • Ook kunt u een e-mail sturen naar support@qics.nl. Uw vraag wordt dan automatisch geregistreerd.

In beide gevallen geldt: Formuleer uw vraag zo duidelijk mogelijk. Dit kan met tekst maar ook door een screenshot bij te voegen. U krijgt per e-mail de registratie van uw ticket bevestigd, waarna het ticket door onze afdeling Customer Service in behandeling wordt genomen. Hebben wij meer informatie nodig om uw vraag te beantwoorden, dan nemen wij contact met u op.

Waarom het Qics Service Center?

  • Gerichter
  • Als u uw vraag in het Qics Service Center stelt, krijgt u direct gerelateerde artikelen of video’s te zien. Grote kans dat het antwoord dat u zoekt in één van deze artikelen of video’s te vinden is. Mist u antwoorden of onderwerpen? Schroom niet en meld dit ons per e-mail.
  • Eerlijker
  • Met dit systeem hanteren wij het zogeheten FiFo systeem, First in First out. Dit houdt in dat we klanten op volgorde van binnenkomst helpen. Bij urgente gevallen (bijvoorbeeld als het factureren niet lukt) zal de afdeling Customer Service uiteraard prioriteiten stellen.

Bellen is niet sneller

  • Onze medewerkers zijn continue bezig met het beantwoorden van vragen. Wij behandelen al onze klanten gelijk en willen de vragen dan ook beantwoorden op volgorde van binnenkomst. Wanneer u een medewerker van de afdeling Customer Service aan de telefoon krijgt, zal hij/ zij van uw vraag een ticket aanmaken en deze later afhandelen. Is iedereen op onze afdeling Customer Service in gesprek? Dan zal een andere Qics-medewerker u vragen alsnog een e-mail te sturen naar support@qics.nl. Dit kunt u voor zijn door uw vraag zelf alvast digitaal in te dienen. Uw vraag wordt daardoor hoogstwaarschijnlijk eerder beantwoord.

Heeft u een vraag over één van onze producten of oplossingen? Laat het ons weten en wij doen er alles aan om uw vraag zo snel en kundig mogelijk te beantwoorden.

website

Online Support Center

support.qics.nl

U kunt hier oplossingen vinden op de meest voorkomende problemen. Tevens vindt u hier handleidingen en instructievideo's.

e-mail

support@qics.nl

bi@qics.nl

Support voor: QicsTime, QicsPlanner, Maatwerk, Scribe connector.

Support voor: QicsAnalytics, Business Intelligence

Wij raden u aan een e-mail te sturen. Uw vraag wordt automatisch geregistreerd en snel opgepakt.

Links

Interessante links

QicsMilestones: Handleiding | Releasenotes

QicsTime: Releasenotes + download update

QicsPlanner: Releasenotes + download update

Download Anydesk

Bellen

Bij spoed zaken:

071-750 15 32. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur

Nieuws

Supportnieuws

In de nieuwsbrief is een standaard item Supportnieuws opgenomen. Hierin wordt maandelijks een actueel item voor onze klanten besproken. Hier vindt u de meest recente onderwerpen. Om de Qics nieuwsbrief te ontvangen kunt u zich hier aanmelden.