Assist Planner: Planning, urenregistratie, facturatie en verloning bij hulp bij huishouden

De SaaS-oplossing Assist Planner kan overal worden ingezet door organisaties die hulp bij het huishouden of flexibel werk in de zorg bieden. Op dit moment zijn er 7.500 medewerkers en 27.000 cliënten die de software gebruiken. In combinatie met de werkwijze van Assist, maakt de software voor organisaties een enorm verschil. De relaties van Assist transformeren naar een flexibele en wendbare organisatie. Voor de software ontvingen wij een nominatie voor de Computable Award 'Digitale transformatie'.

Assist Planner in een notendop:

  • Beschikbaarheid opgeven
    Medewerkers geven aan wanneer ze wel en niet kunnen werken.
  • Aanvraag en planningen
    Bij de zorgaanvragen wordt de juiste medewerker gezocht en ingepland
  • Routes
    Plan de zorgmomenten zo efficiënt mogelijk achter elkaar
  • Rapportage & analyse
    In een oogopslag zien hoe je organisatie presteert
  • Verloning
    Exporteer salarisgegevens met een druk op de knop naar een salarispakket
  • Facturatie
    Factureer de gemeentes conform de iWMO standaarden
  • iWMO
    Volledige integratie met het iWMO-
berichtenverkeer
  • Apps
    Klanten en medewerkers app waarin de zorg gematched wordt


We zijn echt tevreden met de samenwerking. We hebben het nieuwste platform, met een uitstekende performance, dat continu wordt doorontwikkeld, tegen aantrekkelijke voorwaarden.

Michaël Bijzet - Assist Zorg
Lees hier het hele interview.


Schermafbeeldingen

Om een indruk te geven van de software, hieronder enkele schermafbeeldingen:

- - - - - - -

Organisaties die de software gebruiken

Onderstaande organisaties gebruiken Assist Zorg, de meeste van hen maken ook gebruik van de overige dienstverlening en werkwijze van Assist Zorg.

Uitgangspunten

In samenwerking met Assist Zorg en zeven thuiszorgbedrijven gelieerd aan Assist Zorg, hebben wij een moderne cloudapplicatie – inclusief bijbehorende mobiele app – gemaakt: Assist Planner. De betreffende zorgorganisaties werkten tot drie jaar geleden met QicsPlannerZorg, een on-premise-oplossing, die toe was aan modernisering. Ook was er de behoefte aan een systeem dat een oplossing kon bieden om de vaak complexe communicatiestromen die een zorgorganisatie kent, te vereenvoudigen. Om tot een toekomstbestendige oplossing te komen, hebben we de applicatie van scratch opgebouwd op het Azure platform van Microsoft, gebruikmakend van de nieuwste technologieën.

Geslaagde overstap

Aan het begin van dit project was het onduidelijk wat de totale omvang zou gaan worden. We wisten hoeveel tijd en budget we hadden en de minimale eisen waren vastgesteld in een MVP. De angst dat dit zo’n traditioneel log project zou worden, wat voor veel te veel geld en te laat zou worden opgeleverd, was er. Maar door de Scrum-methodiek en de juiste focus van Assist Zorg is het goed uitgepakt en is de nieuwe applicatie netjes conform planning en binnen budget opgeleverd. In 2020 zijn alle zeven bedrijven, één voor één, succesvol gemigreerd naar de nieuwe applicatie.

Meer weten over Assist Planner?

Heeft u een organisatie die hulp bij het huishouden of flexibel werk in de zorg biedt? Wilt u weten of u ook gebruik kunt maken van de voordelen van Assist Planner? Neem dan contact met ons op.