Procs: van maatwerk tot product

Veel hotels werken nog met papieren checklists met taken, die dagelijks, wekelijks of maandelijks moeten worden gedaan. Van regelmatig onderhoud aan het koffieapparaat tot het periodiek schoonmaken van de dakgoten, elke taak is belangrijk. Om alle taken te coördineren werkte Eric Toren, directeur van Hotel The Toren en eigenaar van Hotel Sebastian’s in Amsterdam, met papieren checklists.

Het probleem van een papieren checklist is echter dat deze kwijt kan raken, er een oudere versie in omloop kan zijn of dat het personeel de lijsten mee naar huis neemt. De manager moet in zulke gevallen uitzoeken wat er met de lijst is gebeurd en welke taken er wel en niet gedaan zijn. Hiermee gaat veel tijd verloren. Daarnaast kan het grote gevolgen hebben als een taak niet wordt gedaan.

Op zoek naar een oplossing

Om deze problemen te voorkomen, zocht Eric naar een oplossing. Omdat er geen software bestond voor zijn behoeften, ging Eric met Qics in gesprek om te kijken of zij een maatwerk oplossing konden bieden. Qics ging de uitdaging aan en creëerde Procs. Procs helpt hoteliers en hotelmedewerkers door alle taken en de daarbij behorende instructies digitaal vast te leggen en te monitoren.

Verlopen taken worden direct aan managers gemeld, waardoor er binnen één oogopslag overzicht is. Hierdoor worden er minder fouten gemaakt en stijgt de tevredenheid van gasten aantoonbaar. Eric verwacht, dankzij door Procs verworven inzichten, alleen al in Hotel The Toren jaarlijks ruim 5 procent te gaan besparen op de totale kosten. In 2016 werd al een groot deel van deze beoogde besparing gerealiseerd.

Een must-have voor de hospitality

Het resultaat van Procs was zo positief, dat samen met Eric is besloten om Procs als product op de markt te brengen. Een aantal gerenommeerde hotels hebben interesse getoond en een Proof of Concept afgenomen.

Inmiddels draait Procs ook bij hen succesvol en ervaren zij de vele voordelen. Zo worden onder andere kosten bespaard, hotelmedewerkers sneller ingewerkt en biedt Procs inzicht in de stand van zaken binnen het hotel. Procs is hard op weg een echte must-have voor de hospitality te worden.

Heeft u zelf een idee voor een goed softwareproduct en heeft u advies of hulp nodig om dit idee te realiseren? Neem dan contact met ons op.

    Iets voor u?

    Bent u benieuwd of wij iets voor u kunnen betekenen? Wij denken graag met u mee.
    Neem contact op   

    Op de hoogte blijven?

    Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief.
    Aanmelden   

    Onze klanten

    Benieuwd naar ervaringen van bedrijven die u voor gingen?
    Bekijk onze referenties