Werken bij Qics

Actuele vacatures

Momenteel hebben wij de volgende openstaande vacatures:

Ben je op zoek naar een uitdagende baan bij een groeiend software-bedrijf? Dan hebben we een leuke kans als Sales Consultant voor je!

Voor onze Saas-oplossing QicsMilestones zijn wij op zoek naar een Sales Consultant die mede-verantwoordelijk is voor het uitbouwen van ons klantportfolio. Je volgt leads op via de telefoon, e-mail of LinkedIn en probeert zo een afspraak voor een demonstratie met onze productspecialisten in te plannen. Na de demo bel je de prospect na en onderzoek je de behoefte, de timing en de mogelijke fit en breng je offertes uit, die je ook opvolgt.

Wie ben je?

De ideale kandidaat

  • Heeft enige ervaring met het telefonisch benaderen van potentiële klanten;
  • Heeft veel energie en een hoge gunfactor;
  • Houdt er van om deals te scoren;
  • Heeft een commerciële instelling en is leergierig;
  • Gaat graag in gesprek met (potentiële) klanten, op basis van ‘consultative selling’;
  • Geeft klanten en prospects graag de best mogelijke service;
  • Heeft HBO werk- en denkniveau;
  • Heeft affiniteit met IT en marketing;
  • Heeft een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in zowel woord als geschrift;
  • Is een echte teamspeler;

Wat ga je doen?

  • Je legt het eerste (telefonische) contact met prospects;
  • Je brengt de eisen en wensen van prospects in kaart;
  • Je onderhoud een prettig contact met prospects;
  • Je werkt samen met het team om nieuwe strategieën te bedenken waarmee de salesfunnel zo goed mogelijk gevuld kan worden;
  • Je schakelt productspecialisten in voor demo’s en inhoudelijke vragen;
  • Je werkt afspraken uit en brengt offertes uit;
  • Je draagt klanten over naar de consultants;
  • Je vertegenwoordigt Qics op beurzen en evenementen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het bewaken en bijhouden van de salesfunnel.

Wat we je bieden

  • Een marktconform salaris;
  • De kans om jezelf te ontwikkelen binnen een innovatieve SaaS-organisatie;
  • De mogelijkheid om deels thuis te werken;
  • Sociale evenementen;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Onkostenvergoeding voor internet en telefoon;
  • 8% vakantiegeld;
  • Pensioenregeling;
  • Laptop van de zaak;
  • Mobiele telefoon van de zaak.

--- Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld ---

Over Qics

Qics ontwikkelt en implementeert moderne software op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie. Voor zakelijke dienstverleners, zoals accountskantoren en ICT-bedrijven, bieden wij QicsMilestones aan. Voor klanten in de zorg (Hulp bij Huishouden) hebben we de applicatie ‘Assist Planner’ ontwikkeld. In totaal werken dagelijks meer dan  13.000 medewerkers met onze software.

Ons team van consultants ondersteunt gebruikers zowel tijdens als ná de ingebruikname van onze software door te adviseren over de inrichting en het beantwoorden van gebruikersvragen. Dit doen we zowel remote als bij de klant op locatie. Daarnaast denken we met klanten en productteam mee over features die onze oplossingen nog beter maken.

Een succesvolle inrichting betekent een tevreden klant. Het gaat hierbij niet alleen om de technische en functionele implementatie, maar ook om het ontzorgen van de klant en een waardevolle, lange termijn bijdrage leveren aan de bedrijfsvoering van de klant.

Dit zijn je werkzaamheden

Als Consultant ben je met het consultancy team verantwoordelijk voor succesvolle implementaties bij de klant. Je adviseert klanten over het optimaliseren van de processen en inrichting. Zo zorg je ervoor dat onze klanten elke dag met plezier met onze software werken.

Om ervoor te zorgen dat je alle aspecten van het vak goed beheerst, doorloop je eerst een traject op onze support afdeling. Hierbij onderhoud je via ons ticketsysteem en via de telefoon contact met klanten. Je vindt het leuk om klanten te helpen en puzzels op te lossen. Je bijt je vast in problemen en levert de klant optimale service.

Wat wij vragen

Je neemt alleen genoegen met een uitstekend resultaat en je kunt je goed inleven in de wereld van de klant.

Je hebt een passie voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Je weet hoe je klantverwachtingen kunt overtreffen en hoe je verwachtingen van je klanten goed kan sturen.

Je bewaakt de scope en kwaliteit van datgene waar we aan werken.

Je signaleert verbeterkansen en anticipeert op commerciële mogelijkheden.

De ideale kandidaar voldoet aan onderstaand profiel, maar we begrijpen dat we je op het gebied van WMO wet- en regelgeving waarschijnlijk moeten ondersteunen.

    • Minimaal HBO werk- en denkniveau en een IT-gerelateerde of bedrijfskundige opleiding;
    • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift;
    • Affiniteit met cloud software;
    • Kennis van processen rondom projectbewaking, planning, urenregistratie, facturatie en verloning.
    • Kennis van de WMO-markt en bij voorkeur van iWMO;
    • Goede communicatieve vaardigheden en klantgericht;
    • Drive om probleemoplossend te werken.

Wat wij bieden

We bieden je een zelfstandige functie in een leuk team bij een ambitieus bedrijf. Persoonlijke ontwikkeling en het bijhouden van vakgerelateerde kennis vinden wij belangrijk. Je kunt hierdoor ieder jaar verzekerd zijn van variatie in je werk. Uiteraard bieden wij je een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder uitgebreide studiemogelijkheden.

Interesse?

Wil jij ook deel uitmaken van ons ambitieuze team? Stuur jouw motivatie en CV naar Thessa Bouber (t.bouber@qics.nl). Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om de sollicitatieprocedure toe te lichten en een afspraak te plannen.

Alleen Nederlandstalige sollicitaties worden in overweging genomen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over Qics
Qics ontwikkelt en implementeert moderne software op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie voor zakelijke dienstverleners. Voor onze klanten in de zorg (Hulp bij Huishouden) hebben we de applicatie ‘Assist Planner’ ontwikkeld. Met Assist Planner bedienen we 7.500 medewerkers en 27.000 cliënten.

Ons team van consultants ondersteunt gebruikers zowel tijdens als na de ingebruikname van onze software. Wij begeleiden de implementatie, beantwoorden gebruikersvragen en communiceren met het ontwikkelteam over productsuggesties en technische vraagstukken. Dit doen we zowel remote als bij de klant op locatie.

Wij denken in oplossingen voor klanten. Het gaat hierbij niet alleen om de technische en functionele implementatie, maar ook om het ontzorgen van de klant en een waardevolle bijdrage leveren aan de bedrijfsvoering van de klant.

Functieomschrijving Productspecialist
Als productspecialist ondersteun je bestaande en nieuwe klanten bij het werken met Assist Planner. Je wilt graag een uitstekend resultaat neerzetten en kunt je inleven in de wereld van de klant.

Daarnaast draag je bij aan onze productontwikkeling via productsuggesties en een tweewekelijks overleg. Samen met de rest van het team werk je aan kennisartikelen waarmee we vragen van klanten over onze software snel kunnen beantwoorden. Je bent in staat om duidelijke, bondige artikelen te schrijven die klanten ondersteunen bij het werken met de software.

Om ervoor te zorgen dat je alle aspecten van het vak goed beheerst, doorloop je eerst een intensief traject op onze support afdeling. Hierbij onderhoud je via ons ticketsysteem en via de telefoon contact met klanten. Je vindt het leuk om klanten te helpen en puzzels op te lossen. Je bijt je vast in problemen en houdt daarbij rekening met prestatie-indicatoren zoals ‘first response’ en ‘resolution time’.

Functie wensen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift;
  • Affiniteit met cloud software;
  • Kennis van processen rondom planning, facturatie en verloning;
  • Kennis van de WMO-markt en bij voorkeur van iWMO;
  • Kennis van boekhoudkundige processen;
  • Goede communicatieve vaardigheden en klantgericht;
  • Drive om probleemoplossend te werken.

Het aanbod
We bieden je een zelfstandige functie in een leuk team bij een ambitieus bedrijf. Persoonlijke ontwikkeling en het bijhouden van vakgerelateerde kennis vinden wij belangrijk. Je kunt hierdoor ieder jaar verzekerd zijn van variatie in je werk.

Uiteraard bieden wij je een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder uitgebreide studiemogelijkheden.

Interesse?
Wil jij ook deel uitmaken van ons ambitieuze team? Stuur jouw motivatie en CV naar Thessa Bouber (t.bouber@qics.nl). Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om de sollicitatieprocedure toe te lichten en een afspraak te plannen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over Qics

Qics ontwikkelt en implementeert moderne software op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie en Business Intelligence. In totaal werken dagelijks meer dan 13.000 medewerkers met onze software.

De afdeling Business Intelligence

De afdeling Business Intelligence ontwikkelt en implementeert data warehouse en rapportage oplossingen. Deze oplossingen betreffen met name de BI component van de SaaS oplossingen van Qics, bestaande uit Power BI modellen met rijke rapportagesets, onderliggende Azure SQL databases en web jobs die de data tussen de bronsystemen en de databases synchroniseren. Met een door onszelf ontwikkeld platform zijn we in staat om de modellen en rapporten voor iedere klant snel klaar te zetten en om de databases en Power BI datasets te beheren.

De rapportagemodellen worden continu doorontwikkeld. Klanten kunnen op consultancy basis training en maatwerk afnemen, zodat ze in staat zijn om bedrijfsspecifieke rapportages te presenteren. Voor het in kaart brengen van de klantwensen en voor het uitwerken van de gewenste oplossingen zoeken we uitbreiding.

Wie we zoeken

Voor onze afdeling ‘Business Intelligence’ zijn we op zoek naar een Business Intelligence Consultant. Wij zoeken iemand met de volgende kenmerken:

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding
  • Analytisch vermogen om de strategische doelstellingen en wensen en eisen van klanten in kaart te brengen en te prioriteren
  • In staat zijn om modellen en ontwerpen te maken en deze te finetunen met zowel de opdrachtgever als de developers en data engineers om tot de beste oplossing te komen
  • Ervaring met het modelleren en visualiseren van data in rapporten, dashboards en KPI’s met Power BI
  • Ervaring met het schrijven van SQL queries
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Basiskennis van data warehouses en stermodellen

Niet noodzakelijk, maar wel een pré:

  • Kennis van de business van onze klanten in de zakelijke dienstverlening, accountancy of de thuiszorg op het gebied van financieel, planning, urenregistratie, facturatie en projectmanagement
  • Ervaring met financiële pakketten of ERP software
  • Ervaring met het Azure Data Platform (Data Factory, Synapse, Analysis Services)
  • Ervaring met Azure DevOps / Visual Studio / Scrum / source control
  • Alle Microsoft certificaten binnen de competentiegebieden Data Analytics en Data Platform

Wat wij bieden

Werken bij Qics betekent werken in een ervaren en professioneel team aan complexe en innovatieve opdrachten voor uiteenlopende opdrachtgevers.

We bieden je een zelfstandige functie in een leuk team bij een ambitieus bedrijf. Persoonlijke ontwikkeling en het bijhouden van vakgerelateerde kennis vinden wij belangrijk. Je kunt hierdoor ieder jaar verzekerd zijn van variatie in je werk. Uiteraard bieden wij je een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder uitgebreide studiemogelijkheden.

Interesse?
Wil jij ook deel uitmaken van ons ambitieuze team? Stuur jouw motivatie en CV naar info@qics.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om de sollicitatieprocedure toe te lichten en een afspraak te plannen.

Alleen Nederlandstalige sollicitaties worden in overweging genomen.

--- Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld ---

Wil jij deel uitmaken van ons ambitieuze team?

Qics optimaliseert bedrijfsprocessen van zakelijke dienstverleners op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie. Dat doen wij op een betrouwbare manier met eigen softwareproducten en de benodigde dienstverlening eromheen, zoals consultancy, software development, business intelligence en support.

werken bij Qics

Ontspannen sfeer

Bij Qics werken we met de nieuwste technieken en maken we tijd voor innovatie. De projecten waaraan we werken zijn vaak uitdagend. We geloven dat als je dingen goed regelt, er een ontspannen sfeer ontstaat waarin soepel wordt samengewerkt met onze opdrachtgevers.

Vrijheid & verantwoordelijkheid

In ons team werken uitsluitend professionals die wij veel vrijheid en verantwoordelijkheid geven. Het belangrijkste is tenslotte de klanttevredenheid. We hebben hoe dan ook aandacht voor iedereen en we stimuleren individuele groei. Je krijgt uitgebreide mogelijkheden om je te verdiepen of te verbreden.

Groei

Bij Qics werken we als een team. Je wordt waar nodig gesteund en je kunt altijd terecht bij collega’s voor raad en daad. Projecten pakken we professioneel aan. Dat houdt ook in dat we kijken naar welke personen elkaar kunnen aanvullen. Heldere afspraken, het goed managen van projecten, samenwerken én gebruik maken van elkaars expertise, zorgen ervoor dat er een fijne werksfeer ontstaat waarin er nauwelijks ‘gedoe’ is met de klant.

Overleg met collega's

Duurzame relaties

Met onze medewerkers gaan we, net zoals met onze klanten, graag een samenwerking voor de lange termijn aan. Veel collega’s en klanten zijn dan ook al jarenlang aan Qics verbonden.

Social links

Wil je meer over ons weten? Blader eens door onze socials!

Neem gewoon eens contact op

Of we nu een vacature hebben of niet, wanneer jij eens een gesprek met ons wilt voeren over mogelijkheden, neem dan gerust contact met ons op door een e-mail te sturen aan info@qics.nl.