Werken bij Qics

Actuele vacatures

Momenteel hebben wij de volgende openstaande vacatures:

Wij zijn Qics
Wij zijn expert in het ontwikkelen van SaaS-oplossingen en gebruiken de nieuwste cloud technologieën om moderne en professionele oplossingen op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie te ontwikkelen. Dit doen wij voor verschillende branches; voor zakelijke dienstverleners, zoals accountskantoren en ICT-bedrijven, bieden wij QicsMilestones aan. Voor klanten in de zorg (Hulp bij Huishouden) hebben we de applicatie ‘Assist Planner’ ontwikkeld. Voor klanten die behoefte hebben aan een branchespecifieke oplossing ontwikkelen we tevens maatwerk.
Maar we zijn meer dan alleen een softwareleverancier: Qics is ook de kennispartner die onze klanten bijstaat met business consultancy, business intelligence en support. Wij kennen de branche en de processen van onze klanten heel goed. We begrijpen hoe het product optimaal ingezet kan worden bij onze klanten.
Wij werken met ruim 30 gezellige en professionele collega’s vanuit onze vestigingen in Nederland en Slowakije. Sinds eind 2021 maken we deel uit van Main Capital Partners, waarmee we onze groeistrategie uitvoeren.

We zijn op zoek naar enthousiaste en gedreven mensen die deze uitdaging met ons aangaan.

Over de rol
Je wordt onderdeel van een uitbreidend sales team. Als business development representative ben je verantwoordelijk voor het genereren van nieuwe business mogelijkheden, door onder andere het telefonisch benaderen en bezoeken van (potentiële) klanten en het bezoeken van netwerkevenementen.

Daarnaast werk je nauw samen met de marketingafdeling om campagnes te ondersteunen en de naamsbekendheid van Qics verder te vergroten.

Onder je verantwoordelijkheden vallen ook:
⦁ Het correct en tijdig aanleveren van informatie naar (potentiële) klanten en collega’s.
⦁ Het zorgvuldig verwerken van informatie in het CRM systeem.
⦁ Het registeren van gespreksverslagen en het rapporteren aan de juiste stakeholders.
⦁ Het ontwikkelen van representatief salesmateriaal in samenwerking met marketing.
⦁ Het verzorgen van het adressen- en informatiebestanden van prospects.

Wat we jou bieden
We bieden je een functie waarin je als zelfstandige professional deel uitmaakt van een fijn team. We hechten veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling en het uitbouwen van vakgerelateerde kennis. We bieden je een uitstekend salaris tussen de €34.000 en €43.000 bruto per jaar (afhankelijk van jouw ervaring), uitgebreide studiemogelijkheden en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

⦁ Een gunstige pensioenregeling.
⦁ Een reiskostenvergoeding.
⦁ 28 vakantiedagen.
⦁ Telefoon en laptop van de zaak.
⦁ Hybride werken bij een flexibele werkgever.
⦁ Een informele, maar professionele organisatie.
⦁ Uitgebreide mogelijkheden voor studie of het behalen van certificaten.
⦁ Een afwisselende baan.
⦁ Een mooi, goed bereikbaar kantoor in Katwijk.
⦁ Leuke bedrijfsuitjes.

Wat we van jou vragen
We zoeken iemand die zelfstandig kan werken en zich goed kan inleven in de markt en behoeften van de klant. Je bent ondernemend, resultaatgericht, analytisch sterk, assertief en ambitieus. Verder vragen wij:

⦁ 2 tot 4 jaren werkervaring in een commerciële functie;
⦁ MBO/HBO werk- en denkniveau met een afgeronde commerciële of bedrijfskundige opleiding;
⦁ uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en goede beheersing van de Engelse taal, in woord en geschrift;
⦁ affiniteit met cloud software.

Enthousiast?
Wil jij ook deel uitmaken van ons ambitieuze team? Stuur jouw motivatie en CV naar Joost Berg (j.berg@qics.nl). Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om de sollicitatieprocedure toe te lichten en een afspraak te plannen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over Qics
Qics ontwikkelt en implementeert moderne software op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie voor zakelijke dienstverleners. Voor onze klanten in de zorg (Hulp bij Huishouden) hebben we de applicatie ‘Assist Planner’ ontwikkeld. Met Assist Planner bedienen we 7.500 medewerkers en 27.000 cliënten.

Ons team van consultants ondersteunt gebruikers zowel tijdens als na de ingebruikname van onze software. Wij begeleiden de implementatie, beantwoorden gebruikersvragen en communiceren met het ontwikkelteam over productsuggesties en technische vraagstukken. Dit doen we zowel remote als bij de klant op locatie.

Wij denken in oplossingen voor klanten. Het gaat hierbij niet alleen om de technische en functionele implementatie, maar ook om het ontzorgen van de klant en een waardevolle bijdrage leveren aan de bedrijfsvoering van de klant.

Functieomschrijving Productspecialist
Als productspecialist ondersteun je bestaande en nieuwe klanten bij het werken met Assist Planner. Je wilt graag een uitstekend resultaat neerzetten en kunt je inleven in de wereld van de klant.

Daarnaast draag je bij aan onze productontwikkeling via productsuggesties en een tweewekelijks overleg. Samen met de rest van het team werk je aan kennisartikelen waarmee we vragen van klanten over onze software snel kunnen beantwoorden. Je bent in staat om duidelijke, bondige artikelen te schrijven die klanten ondersteunen bij het werken met de software.

Om ervoor te zorgen dat je alle aspecten van het vak goed beheerst, doorloop je eerst een intensief traject op onze support afdeling. Hierbij onderhoud je via ons ticketsysteem en via de telefoon contact met klanten. Je vindt het leuk om klanten te helpen en puzzels op te lossen. Je bijt je vast in problemen en houdt daarbij rekening met prestatie-indicatoren zoals ‘first response’ en ‘resolution time’.

Functie wensen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift;
  • Affiniteit met cloud software;
  • Kennis van processen rondom planning, facturatie en verloning;
  • Kennis van de WMO-markt en bij voorkeur van iWMO;
  • Kennis van boekhoudkundige processen;
  • Goede communicatieve vaardigheden en klantgericht;
  • Drive om probleemoplossend te werken.

Het aanbod
We bieden je een zelfstandige functie in een leuk team bij een ambitieus bedrijf. Persoonlijke ontwikkeling en het bijhouden van vakgerelateerde kennis vinden wij belangrijk. Je kunt hierdoor ieder jaar verzekerd zijn van variatie in je werk.

Uiteraard bieden wij je een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder uitgebreide studiemogelijkheden.

Interesse?
Wil jij ook deel uitmaken van ons ambitieuze team? Stuur jouw motivatie en CV naar Thessa Bouber (t.bouber@qics.nl). Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om de sollicitatieprocedure toe te lichten en een afspraak te plannen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over Qics
Wij zijn expert in het ontwikkelen van SaaS-oplossingen en gebruiken de nieuwste cloud technologieën om moderne en professionele oplossingen op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie te ontwikkelen. Dit doen wij voor verschillende branches; voor zakelijke dienstverleners, zoals accountskantoren en ICT-bedrijven, bieden wij QicsMilestones aan. Voor klanten in de zorg (Hulp bij Huishouden) hebben we de applicatie ‘Assist Planner’ ontwikkeld. Voor klanten die behoefte hebben aan een branchespecifieke oplossing ontwikkelen we tevens maatwerk.

Maar we zijn meer dan alleen een softwareleverancier: Qics is ook de kennispartner die onze klanten bijstaat met business consultancy, business intelligence en support. Wij kennen de branche en de processen van onze klanten heel goed. We begrijpen hoe het product optimaal ingezet kan worden bij onze klanten.

Wij werken met ruim 30 gezellige en professionele collega’s vanuit onze vestigingen in Nederland en Slowakije. Sinds eind 2021 maken we deel uit van Main Capital Partners, waarmee we onze groeistrategie uitvoeren.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste en gedreven mensen die deze uitdaging met ons aangaan.

Over de rol
De afdeling Business Intelligence ontwikkelt aan het BI component van de SaaS-oplossingen van Qics, bestaande uit Power BI modellen met rijke rapportagesets, onderliggende Azure SQL databases en web jobs die de data tussen de bronsystemen en de databases synchroniseren. Met een door onszelf ontwikkeld platform zijn we in staat om de modellen en rapporten voor iedere klant snel klaar te zetten en om de databases en Power BI datasets te beheren. Klanten kunnen op consultancy basis training en maatwerk afnemen, zodat ze in staat zijn om bedrijfsspecifieke rapportages te presenteren.

Jij gaat je als Business Intelligence bij Qics bezighouden met de ontwerp- en ontwikkeling werkzaamheden van onze BI oplossingen. Jij gaat de data ontsluiten uit verschillende bronsystemen. Jij bouwt het datamodel en draagt zorg voor de betrouwbaarheid en continuïteit van de datavoorziening aan je collega’s en aan onze klanten.

Wat we jou bieden
Werken bij Qics betekent werken in een ervaren en professioneel team aan complexe en innovatieve opdrachten voor uiteenlopende opdrachtgevers.

  • Zelfstandige rol met veel ruimte voor eigen inbreng
  • Een informeel en ervaren team met passie voor techniek en data
  • Gevarieerde projecten met de nieuwste technieken en frameworks
  • Onderlinge kennisdeling
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Ruime opleidingsmogelijkheden
  • Toeslag bij het behalen van relevante certificaten
  • 28 vakantiedagen
  • Gezellige lunches en borrels op kantoor
  • Regelmatig leuke uitjes met je team of het hele bedrijf

Wat we van jou vragen
Voor onze afdeling ‘Business Intelligence’ zijn we op zoek naar een Business Intelligence Engineer.

We zoeken iemand met de volgende kenmerken:

  • Je hebt een HBO/WO studio afgerond richting Bedrijfskundige Informatica of een gelijkwaardige studie
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante BI werkervaring
  • Je hebt ervaring met SQL en het modelleren van data
  • Je hebt ervaring met het Azure Data Platform (Data Factory, Synapse, Analysis Services)
  • Je hebt ervaring met Azure DevOps / Visual Studio / Scrum / source control
  • Je bent in staat om klantwensen te vertalen naar BI oplossingen
  • Je bent leergierig, proactief en gaat uitdagingen niet uit de weg

Niet noodzakelijk, maar wel een pré zou zijn:

  • Je bent in het bezit van het Microsoft Data Engineering Certificaat DP-203
  • Je hebt ervaring met Power BI
  • Je hebt kennis van de business van onze klanten in de zakelijke dienstverlening, accountancy of de thuiszorg op het gebied van financieel, planning, urenregistratie, facturatie en projectmanagement

Interesse?
Wil jij ook deel uitmaken van ons ambitieuze team? Stuur jouw motivatie en CV naar info@qics.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om de sollicitatieprocedure toe te lichten en een afspraak te plannen.

Alleen Nederlandstalige sollicitaties worden in overweging genomen.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over Qics 

Qics is een toonaangevende ontwikkelaar en aanbieder van moderne software op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie voor zakelijke dienstverleners. Onze innovatieve SaaS applicaties QicsMilestones, Assist Planner en QicsDashboards zijn ontworpen om onze klanten optimaal te ondersteunen. 

Bij Qics zijn we trots op onze kwaliteit en staat klanttevredenheid centraal. We streven niet alleen naar een vlekkeloze technische en functionele implementatie van onze software, maar we willen ook onze klanten volledig ontzorgen en waardevol bijdragen aan hun bedrijfsvoering. 

Functieomschrijving Security Specialist 

Ben jij een professional met een passie voor ICT en security? Als Security Specialist bij Qics ben je de beschermer van onze software, systemen en gegevens. Met jouw diepgaande kennis van beveiligingsprincipes en best practices, inclusief expertise in ISO 27001 en NEN 7510-normen, speel je een cruciale rol in onze groeiende organisatie. 

Taken en verantwoordelijkheden:

Beoordeling van beveiligingsrisico's: Jij identificeert kwetsbaarheden in onze software en systemen door middel van uitgebreide beveiligingsanalyses en audits, waarbij je ervoor zorgt dat we voldoen aan ISO 27001 en NEN 7510-certificeringen. 

  • Beheer Cloudomgeving: Je bent verantwoordelijk voor het beheren en onderhouden van onze Microsoft Azure cloudomgeving, waarbij je de hoogste beveiligingsstandaarden waarborgt. 
  • Security Incident Response: Bij beveiligingsincidenten kom jij in actie. Je stelt de oorzaken vast en implementeert maatregelen om toekomstige incidenten te voorkomen. 
  • Beleidsontwikkeling: Jouw input is essentieel bij het ontwikkelen en implementeren van beveiligingsbeleid en -procedures binnen Qics, altijd rekening houdend met de geldende normen. 
  • Security Awareness: Als voorvechter van veiligheid bevorder je bewustwording van beveiligingskwesties en voorzie je medewerkers van trainingen in veiligheidspraktijken, gebaseerd op ISO 27001 en NEN 7510-normen. 
  • Samenwerking: Je werkt nauw samen met onze ontwikkelteams, consultants en systeembeheer om beveiliging te integreren in het softwareontwikkelingsproces en de infrastructuur. Je rapporteert rechtstreeks aan de technisch directeur. 
  • Onderzoek naar nieuwe bedreigingen: Je houdt jezelf op de hoogte van de nieuwste beveiligingstrends en -technologieën, waardoor je onze beveiligingsinfrastructuur voortdurend verbetert. 

Functievereisten

Je hebt een minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van cybersecurity, informatietechnologie of een vergelijkbaar vakgebied. 

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk, is een vereiste. 
  • Aantoonbare ervaring en diepgaande kennis van cybersecurityprincipes, beveiligingstechnologieën en best practices. 
  • Je hebt ervaring met het beheren en beveiligen van Microsoft Azure cloudomgevingen. 
  • Kennis van compliance-normen en regelgeving op het gebied van gegevensbeveiliging, waaronder ISO 27001 en NEN 7510, is vanzelfsprekend voor jou. 
  • Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden, met het vermogen om proactief potentiële risico's te identificeren. 
  • Persoonlijke integriteit, uitstekende communicatieve vaardigheden en een klantgerichte instelling zijn essentiële eigenschappen voor deze rol. 
  • Certificeringen op het gebied van cybersecurity (bijv. CISSP, CISM) zijn een pre. 

Het aanbod 

Bij Qics bieden we je een uitdagende en zelfstandige functie binnen een ambitieus team. We hechten veel waarde aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ondersteunen je graag bij het bijhouden van vakgerelateerde kennis. Je krijgt de kans om je vaardigheden en expertise verder te ontwikkelen in een dynamische werkomgeving. 

Naast een marktconform salaris (indicatie: €50.000- € 60.000 p.j.) bieden we uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder ruime studiemogelijkheden. 

Interesse? 

Ben jij klaar voor deze uitdagende rol als Security Specialist bij Qics? Stuur dan jouw motivatie en CV naar Mark Velthuijsen (m.velthuijsen@qics.nl). Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om de sollicitatieprocedure toe te lichten en een afspraak te plannen. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Wil jij deel uitmaken van ons ambitieuze team?

Qics optimaliseert bedrijfsprocessen van zakelijke dienstverleners op het gebied van planning, urenregistratie en facturatie. Dat doen wij op een betrouwbare manier met eigen softwareproducten en de benodigde dienstverlening eromheen, zoals consultancy, software development, business intelligence en support.

werken bij Qics

Ontspannen sfeer

Bij Qics werken we met de nieuwste technieken en maken we tijd voor innovatie. De projecten waaraan we werken zijn vaak uitdagend. We geloven dat als je dingen goed regelt, er een ontspannen sfeer ontstaat waarin soepel wordt samengewerkt met onze opdrachtgevers.

Vrijheid & verantwoordelijkheid

In ons team werken uitsluitend professionals die wij veel vrijheid en verantwoordelijkheid geven. Het belangrijkste is tenslotte de klanttevredenheid. We hebben hoe dan ook aandacht voor iedereen en we stimuleren individuele groei. Je krijgt uitgebreide mogelijkheden om je te verdiepen of te verbreden.

Groei

Bij Qics werken we als een team. Je wordt waar nodig gesteund en je kunt altijd terecht bij collega’s voor raad en daad. Projecten pakken we professioneel aan. Dat houdt ook in dat we kijken naar welke personen elkaar kunnen aanvullen. Heldere afspraken, het goed managen van projecten, samenwerken én gebruik maken van elkaars expertise, zorgen ervoor dat er een fijne werksfeer ontstaat waarin er nauwelijks ‘gedoe’ is met de klant.

Overleg met collega's

Duurzame relaties

Met onze medewerkers gaan we, net zoals met onze klanten, graag een samenwerking voor de lange termijn aan. Veel collega’s en klanten zijn dan ook al jarenlang aan Qics verbonden.

Social links

Wil je meer over ons weten? Blader eens door onze socials!

Neem gewoon eens contact op

Of we nu een vacature hebben of niet, wanneer jij eens een gesprek met ons wilt voeren over mogelijkheden, neem dan gerust contact met ons op door een e-mail te sturen aan info@qics.nl.